tisdag 10 december 2013

Retro Porslin!

Förut drömde man om att kanske få äga en liten sak av Stig lindbergs fina Berså :) men Berså har jag ju fått tag på. Och dessutom helt gratis :) vem hade liksom trott d?
Ja vi var och hälsade på några grannar som flyttstädade. Jag gick ut på deras altan och fick i ett vitrinskåp syn på 2 st tekoppar Berså. Så jag gick in och sa "om ni inte ska ha kvar dom vita kopparna med nå gröna blad på så köper jag dom gärna". Svaret jag fick var "ahh du menar Berså kopparna, ja vill du ha dom så är det bara ta dom och vi har mer". 
Gissa om jag log d största leendet jag gjort i hela mitt liv!
Så jag fick:
 2 tekoppar 
2 asietter
2 kaffekoppar
  8 kaffefat

Det finns dock två saker jag gärna skulle ha i min ägo av berså och det är kannan
 Och en lite större skål att ha t.ex. frukt i :)
Det tråkiga är att dom hade haft en hel servis men den var kraschad :/ i tusen bitar! Nån hade för flera år sedan skickat denna servis till dom och bara lagt allt i en väska utan något tidningspapper eller annat. Så nästan allt var trasigt! Fy så trist!

Men nu då man fått tag i Berså så finns det ju andra fina koppar man gärna skulle äga ;) 
Som denna Turtur:

Tyvärr så kostar den en redig slant. Men vem vet? Kanske man trillar över en sådan en vacker dag? Den som söker skall finna, som jag brukar säga :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar