måndag 9 december 2013

Ny klänning.

En del av er som följer min blogg vet att jag har gjort en Gastric bypass (opererat magsäcken) och lyckats gå ner 38 kilo. Ja kan säga som så att det är det bästa jag har gjort i hela mitt liv! Jag ångrar det aldrig. Jag har aldrig haft några direkta problem och kan äta allt. Det enda är att jag har fått redigt med hänghud på magen så en bukplastik är ett måste. 
I allafall så har jag ju alltid köpt kläder på sånna plus size avdelningar. Dvs tantiga kläder, korta kläder osv. Ja dom kläderna e fan inte mycket att hurra för om ni frågar mig!
Förra veckan så var jag in på H&M i Skellefteå och kollade efter en klänning att ha på julafton. Och jag hittade mig världens snyggaste röda maxiklänning :)

Kan ni först ens lycka att kunna gå in i vilken klädaffär och köpa vilka kläder man vill i princip :) det är hur roligt som helst! Som jag sa till en bekant, matkontot minskar men klädkontot ökar ;) haha! Här har ni en förebild som är tagen precis inna operationen, och en bild på mig i klänningen.

Visst är det kul att äntligen få känna sig lite så där fin och snygg nån gång ;)
För inte tala om alla snygga retro klänningar man kan ha nu också! För ja jag älskar gamla retro klänningar :) helst färgglada sådana!




Hittade ju en så fin Finsk gammal klänning på Myrorna för bara nån vecka sen :) 

En fin repro klänning som jag fick i present av min käresta :)

Denna fina köpte jag på Umeå retromarknad :)

Denna kommer också från Umeå retromarknad.

Denna underbart vackra klänning fyndade jag på Arcus fymdmarknad nu i höst :) nån sa att den rentutav kunde vara 50tal. Och ja jag e nog faktiskt lite sugen på att ha denna enkla fina kreation en vacker dag då vi ska gifta oss ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar