fredag 8 november 2013

Retro bäddat :)

Det var bätte förr säger en del :) och det kan jag hålla med om ibland. Idag har jag renbäddat våran säng med jätte fina påslakan från 70talet (skulle jag tippa på) och se så fina och hela dom är än. Så otroligt mjuka och sköna :) fina färger och mönster!
Hade sån tur att jag hittade ett likadant nu då jag var på Arcus, och bara 10 kr :) så nu har jag två st.
En del tycker det e ofräscht med gamla sängkläder. Men vad då? Det är väl bara tvätta och vädra :)
Dessutom är det miljövänligt att köpa begagnat ;)

3 kommentarer:

  1. Om man inte gillar lakan från loppis etc. måste man ju ha väldigt jobbigt med att bo på hotell, eller hur?
    Hälsningar
    Gunnel

    SvaraRadera
  2. Hej Lisa, kul att se dig här på bloggen.

    SvaraRadera
  3. Jo, det har man ju hört talas om, att det skulle vara ofräsht med gamla lakan. Undrar om de som säger det har känt på skillnaden på kvaliteten mellan gamla och nya påslakan? Till mig duger nästan bara gamla påslakan :) förresten, om man hamnar på lasarettet, hur många sjuklingar har inte legat i dessa lakan?

    SvaraRadera