tisdag 10 september 2013

Umeå retromarknad.

Umeå retromarknad måste ha varit årets höjdpunkt :) rentutav en sån där händelse som har en sån enorm WOW faktor så man inte finner ord!
När man är på vanlig loppis så kan man ju ha tur ibland och hitta lite retro saker. Men tänk er då detta, en HEL LOKAL fylld med BARA retrosaker :) det var som att man är 4 år och springer in i en godisbutik, haha!
Många av säljarna kände jag igen eftersom jag är med i gruppen "Umeå retro" på FB. Så det var ju roligt att få träffa alla också :)
Vi hoppas att detta blir ett återkommande evenemang varje år! Så man får göra det som en tradition att åka dit och go crazy på retro prylar!


Jag har ett tag velat ha en sån ampel i plast med belysning i och visste att det fanns en på retro marknaden :) och vilken tur jag hann få köpa den. Så nu ska vi bara fixa elen på den och köpa mig en blomma :)

Har även letat ett servettställ från Laurids Lonborg/Lönborg och visste att en av säljarna hade ett och det hann jag också med att köpa :) vet att dom finns i flera färger också.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar