torsdag 12 september 2013

Bavaria.


Nånstans lågt där inne i bakhuvvet så hade jag mig för att vi hade en gammal hylla på toaletten i vårat förra hus. Så jag tog mig en promenad dit med Arvid för att kolla. Och japp där hängde den kvar :) vilken tur!
Så jag skruvade ner den , tog hem den och torkade av den.
Var lite omständigt om vars jag skulle ha den. Men sen kom jag på att den passar sig bra i köket på väggen också kan jag ha min fina servis på den som jag gärna har framme. Vem vill ha nåt sånt fint undanstoppat i ettt skåp?
Så upp med den på köksväggen och dit med servisen. Har 3 koppar med fat just nu. Men så hade jag sån tur att Benny Movarp med bloggen http://www.tallbacken.net/porslinsbloggen/ hade 6 koppar med fat som jag fick köpa. Så då blir den färgglada servisen komplett. Den har tyvärr inget namn utan det enda är att det står Bavaria under.

Så nu är ni välkomna och dricka kaffe i fina retrokoppar! Själv så är jag tedrickare, och gubben min med ;)

1 kommentar: