måndag 16 september 2013

Nytt tyg på pinnsoffan.

 Före
Efter

Det underbara fina retrotyget som ni ser på första bilden fick jag tag på i somras :) det är en jätte låååång gardinkappa. Det skulle vara kvartersloppis och en tjej la upp en bild på fb vad hon skulle sälja. Jag såg detta tyg och frågade om jag fick tinga det om en bekant hämtade det. Som tur var så kände jag en som skulle sälja just på denna loppis så hon var snäll och hämtade det åt mig :) vilken lycka. Detta tyg är inte lätt att få tag på. Haft det liggandes och undrat vad jag ska göra med det. Så kom jag på att jag kunde ha det på pinnsoffan i köket :) sagt och gjort.

Men så i helgen så insåg jag att jag var liiiite för rädd om det för att det skulle ligga dära och kaaaanske spillas på. Så idag tog jag bort det. letade och rotade i mina gömmor och hittade ett sött tyg med ugglor på som jag "loppat" för en guldpeng :)
Och se det passade ju jätte bra i vårat färgglada kök.

Älskar denna pinnsoffa från edsbyverken och är så glad att vi fått den!


2 kommentarer:

  1. ÅÅ det där tyget med elefanter är bara för underbart!
    Jag har leat och letat =( Men någon gång så kanske ^^

    Förstår att du böt!
    Jag har ett retrotyg på våran kökssoffa som jag haft plastfolie (eller va det heter?) runt, haha då kan inte liten förstöra det!

    SvaraRadera
  2. Så himla läckert tyg, det första (organge/brunt) c: /lastflowers.blogg.se

    SvaraRadera