söndag 11 maj 2014

Gott och blandat.

Ja här har det hänt mycket på sistone :) det har fyndats, det har målats, det har varit kalas och glatt överraskade telefonsamtal.

Vi börjar väl med det största! Och det är att imorgon kl 7.00 ska jag befinna mig i Umeå på sjukhuset för att ÄNTLIGEN få göra min efterlängtade bukplastik :) Då jag var till sjukhuset sist och fick ett JA så sa hon att jag skulle få komma innan sommaren. Men jag har väntat och väntat så jag ringde och frågade hur allt låg till. Dåliga nyheter, dom hinner nog inte med mig förens till höst. Vilken besvikelse :( Jag sa att snälla hör av er om ni får nån avbokad tid eller kan klämma in mig nånstans.
Sagt och gjort det gjorde dom sen efter ca en vecka :) i torsdags så fick jag veta att det fanns en ledig tid nu på måndag den 12 maj!
Barnen kommer vara med mormor och morfar och moster, och ni vet hur mycket jag uppskattar att ni ställer upp för mig på detta vis :) så idag ska jag packa väskan och imorgon jätte tiiiidigt så skjutsar Anders mig till Umeå.

Sen så har ju vårat lilla hjärta Edvin fyllt hela 4 år :)
Så vi har haft två mindre kalas. På fredag den 9 maj då han fyllde hade vi bekanta från Kiruna hära som åt middag och fika med oss :) Och igår kom mamma och pappa, moster kirsi och kusin Emma, och moster Lina och Chris :)

Edvin fick mycket fina presenter och dom flesta hade hajjat att det var lego som gällde i år :) tack alla för era fina presenter! 

För någon dag sen bara så efterlyste jag en porslins ananas i en massa FB grupper. Och i torsdags då jag och Edvin var till stan och jag gick in på Anteak (världens bästa retro butik i Skellefteå) så hittade jag denna fiiiiina i orangea från Guldkroken!
Det lite roliga är att jag på Arcus hittade en stor ljusstake i samma knall oranga färg också från Guldkroken för en tia :)
Kan visa lite mera av det jag fyndade på Arcus, några smakprov kan ni få!

2 st koppar i ornamin "Blue" av Stig Lindberg.

Självklart så måste man ju hitta sig en klänning ;)
En knallgul fin vas märkt "Erik Höglund" /Boda !

Sen så har jag ju beställt sprayfärg från www.skapamer.se , en färg som heter Montanagold. Och jag säger då det woooow det är den bästa sprayfärgen jag någonsin använt!

Hade en lampfot som var märkbrun och ful ;)
Vart hur fin som helst med lite grön färg!

Sprayade mina ljuslyktor från Lagerhaus rosa :)

Hade även en liten prylhylla som jag spraymålade också tapetserade jag den :)

Ja och jag har spraymålat en heeeeel del mera saker ;) men det är ju så himla roligt och enkelt. Kan verkligen rekommendera att ni prövar beställa några burkar och prövar!


3 kommentarer:

  1. Pryl 1900 här i Umeå hade också något i Stig Lindberg Blue ornami om du vill ha mer ur samma serie!!

    SvaraRadera
  2. Grattis till operationen. Håller tummarna för ett lysande resultat.
    Servisen av Stig L heter Blues inte Blue, men det visste du nog. :-)

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera