lördag 8 mars 2014

Årets bästa fynd!

Just nu känns det som att jag redan har gjort årets bästa fynd :)
Bilden säger väl allt


Jag hade en annons i Norran våran lokala tidning om att jag ville köpa retro och vintage kläder och tyger. En kvinna ringer och säger att hon har några klänningar. Jag påpekade att jag är intresserad av allt som är retro. Då säger hon "ja då har jag nog en lampskärm också".
Jag åker dit och öppnar dörren och där på bordet ser jag världens snyggaste lampskärm :) och den ser så bekant ut. Kvinnan säger att den enligt henne gräsliga lampskärmen är till salu om jag vill köpa den?
Ja gissa om :) fick sen veta att det är en marjatta metsovaara lampskärm!
Vilken LYCKA :) den är riktigt stor och fin och i toppskick!
Och den passade ju perfekt till lampfoten i mässing som jag fyndat tidigare :)

Ja och inte tog det slut dära. Sen stegade jag in på Myrorna och hittade denna gula brödlåda från Nils Johan för bara 40 kr!


Det är nog första gången jag har köpt nåt dära till riktigt fyndpris :) annars är dom ju tyvärr duktiga på att ta riktigt bra betalat för sakerna tycker jag.

Och så här fnt har vi d i tvrummet :) den fina ryamattan har jag också nyss fyndat på en lokal fbsida :) den var som gjord för vårat lilla tvrum!


1 kommentar:

  1. mattan är så fin där den ligger:)
    å lampan med den foten oj så snyggt:)

    SvaraRadera